Friday, 27 August 2021

El Festival d'havaneres de Sant Pol de Mar anuncia el veredicte del jurat del 13è Concurs d'Havaneres Josep Bastons

Carles Cors Molas va rebre el primer premi i Raquel de Nadal Alonso i Jordi Grau, el segon. L'accèssit va ser per Joan Martínez Díaz

El passat dissabte 21 d'agost, en presència de prop d'unes tres-centes cinquanta persones, es va donar a conèixer el veredicte del Tretzè Concurs de Composició d'Havaneres de Catalunya "Josep Bastons" - Vila de Sant Pol de Mar dins del  Festival d'Havaneres de FIRAMAR 2021. Enguany,  novament, amb l'aforament condicionat per les mesures covid.

En el curs de l'esmentat festival, presentat per la coneguda actriu Fina Rius i Josep Mª Puigvert, es presentaren les havaneres guanyadores:

• 1r premi per Carles Cors Molas per la composició  "Avi, no surtis a la mar"
  • 2n. premi per Raquel de Nadal Alonso i Jordi Grau Segarra per la composició "La memòria de l'aigua"
  • Accèssit per Joan Martínez Díaz per la composició "El corn marí"
  • El premi per votació popular va ser per "Avi, no surtís a la mar"

El Concurs de composició d'Havaneres de Catalunya "Josep Bastons" - Vila de Sant Pol de Mar està organitzat per l'Associació Cultural Penya Xíndries i l'Ajuntament de Sant Pol de Mar. El lliurament de premis va tenir lloc en el passeig de la Punta, de Sant Pol de Mar, durant el Dinovè Festival d'Havaneres. Sobre l'escenari, van actuar els grups convidats al festival, ARJAU, BARCA DE MITXANA i PORT BO. Per acabar, tots els grups interpretaren conjuntament les clàssiques havaneres La bella Lola i     El meu avi.

En el transcurs del Festival varen ser lliurats els premis 2/4 corresponents a I' any 2020, que atorga la Fundació Ernest Morató i que varen ser pel programa Sons a cau d'orella, dirigit per Joan Brugués i  coproduït per Ràdio L'Escala i la Xarxa de Comunicació Local, per l  l' Associació Cultural Penya  Xíndries de Sant Pol de Mar per l'organització del Festival d'havaneres el concurs de composició d'havaneres "Josep Bastons" - Vila de Sant Pol de Mar. El lliurament va comptar amb la presència del Sr. Enric Frigola, president de la Fundació Morató.

Els premis van ser lliurats per l'alcalde de Sant Poi de Mar, Sr. Albert Zanca, la prestigiosa cuinera santpolenca Sra. Carme Ruscalleda, la Sra. Anna Losantos, regidora de Cultura de Sant Poi de Mar i el Sr. Antoni Sauleda, director-gerent de Frenos Sauleda.

Els membres del jurat d'aquest Tretze Concurs de Composició d'Havaneres de Catalunya "Josep Bastons" - Vila de Sant Pol de Mar han estat: el Sr. Josep Bastons (músic i compositor d'havaneres), el Sr. Albert Prat (músic, compositor d'havaneres i membre d'Els Pescadors de l''Escala), el Sr. Jordi Sauleda (periodista i escriptor}, el Sr. Eduard Estol (músic violinista}, la Sra. Anna Losantos, (regidora de Cultura de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar),el Sr Joan Piqueras (representant de I' A.C. Penya Xíndries ) i el Sr. Josep Maria Puigvert (secretan del jurat).

La propera edició del Festival d'Havaneres de FIRAMAR tindrà lloc  dissabte 20 d'agost de 2022.

Situation map