Dilluns, 03 Mai 2021

Presentació dels llibres "Havaneres del segle XIX a Catalunya" i "La música entre Cuba i Catalunya"

Divendres, 21 de maig a les 7 de la tarda al pati de la Biblioteca de Palafrugell.

ÚLTIMES PLACES!

Divendres 21 de maig el pati de la Biblioteca de Palafrugell acollirà l'inici del IV Cicle d'activitats, organitzat per la Fundació i la Biblioteca de Palafrugell, amb la presentació dels llibres Havaneres del segle XIX a Catalunya, del professor i director coral Miquel Peralba, i La música entre Cuba i Catalunya de l'historiador cubà Arsenio Rodríguez Quintana.

Per presentar els dos llibres s'ha organitzat una taula rodona que comptarà amb la participació dels dos autors i que serà moderada pel periodista i president de la Fundació, Enric Frigola. L'acte finalitzarà amb la interpretació d'havaneres del segle XIX, recollides per Miquel Peralba en el seu llibre, a càrrec de la soprano Indira Ferrer Morató i el guitarrista Lluís Bofill.

L'entrada es gratuïta, però cal una inscripció prèvia obligatòria al telèfon 972 304 809 o a l’adreça electrònica biblioteca@palafrugell.cat. L'aforament serà limitat.

Havaneres del segle XIX a Catalunya

El professor i director coral Miquel Peralba Cirera ha publicat un llibre de caire divulgatiu que aporta més dades i historiografia ben documentada al voltant del tema, contextualitzant el gènere en el si de la història de la música a Catalunya des dels seus orígens fins al segle XIX, en paral·lel als fets històrics i socials que hi van influir. Es recullen les trajectòries biogràfiques de personatges de la vida social i, particularment, musical. Amb l’havanera com a fil conductor, l’autor recull els diferents orígens que se li atribueixen, amb una breu història de la música a Cuba, amb els noms dels músics que, amb les seves obres, van constituir l’origen de l’havanera. Finalment, l’assaig es completa amb les partitures de 27 havaneres d’autors catalans, 3 peces per a piano d’autors cubans i una havanera, també d’autor cubà, de finals del segle XIX, que, com destaca l’autor, serveix per il·lustrar el naixement i l’evolució d’aquest gènere musical

La música entre Cuba i Catalunya

El llibre de l’historiador cubà resident a Barcelona Arsenio Rodríguez Quintana mostra com les confluències musicals entre Catalunya i Cuba desperten un interès especial quan els catalans més joves descobreixen que la habanera de Cuba va passar a ser les havaneres d’aquí, o que la rumba d’allà va influir en la rumba catalana. El llibre té la voluntat de donar a conèixer a Catalunya els professors, pedagogs, directors d’orquestra i músics que emigraren a Cuba als segles XVIII i XIX i hi van morir allà. La seva tasca va ser essencial per entendre la música cubana i catalana d’avui.