Dimecres, 14 Agost 2019

Núria Berengueras i Rom Pujol, premiats amb els guardons Dos per Quatre

La cantant d'havaneres Núria Berengueras i l'empresa Rom Pujol rebran els Premis 2/4 de l'any 2019, segons es va acordar de forma unànime en la la darrera Junta del Patronat de la Fundació Ernest Morató.  En relació a la cantant Núria Berengueras, el Patronat va valorar la seva trajectòria musical, essent la primera dona que va liderar un grup d'havaneres a finals dels anys setanta. Cantant d'havaneres des de fa més de quaranta anys, va ser cofundadora l'any 1978 del grup Quatre Veus, de Granollers. La cantant ha actuat arreu de Catalunya i de l'Estat i va ser la creadora de l'espectacle Antologia de l'havanera. Actualment, és membre i directora del grup Ultramar. De l'altre premiat, l'empresa Rom Pujol, el Patronat va valorar el suport que dóna a la difusió de les cantades d'havaneres, que es programen arreu de Catalunya, a través dels mitjans de comunicació.

Els premis, que s'entregaran la propera tardor, reconeixen les persones, empreses i institucions que fomenten el coneixement de l'havanera en diversos àmbits, ja sigui el de la investigació, la difusió, la interpretació o la composició.