Dimarts, 18 abril 2017

Mor Carme Morató

Era filla d'Ernest Morató i va participar en la constitució de la Fundació

Carme Morató Albert (1923-2017) ha mort aquest dimarts 18 d'abril a Palafrugell.  Nascuda en el si d'una família dedicada al mar a Calella de Palafrugell, era la segona filla de l'Ernest Morató Vigorós i de la Maria Albert Soto.

Va ser la Carme qui va preparar el recull dels articles del seu pare i els va portar a impremta l'any 1984: Coses de Calella, que després reeditaria Edicions Baix Empordà. Després de la mort d'Ernest Morató, el 1990, era tot un referent per recuperar la memòria de la Calella d'abans del turisme, les cantades i la vida social del poble mariner. El Centre de Documentació de la Fundació conserva abundants fotografies de Calella i programes de cantades, que van ser cedides per la Carme.

Els funerals se celebraran aquest dijous 20 d'abril a les 9:30h a l'Església Parroquial de Palafrugell.